Коришћење
технологије
и медија за тимски рад, сарадничке процесе и заједничко стварање и
конструкцију ресурса, знања и садржаја
Примери
Знања
Зна да сараднички процеси олакшавају креирање садржаја.
Зна када је корисно да сараднички креира садржаје, а када није.
Разуме динамику заједничког рада и давања и примања повратне информације.
Просуђује допринос других у свом раду. Разуме различите улоге потребне у различитим облицима онлајн сарадње.
Вештина
У стању је да користи сарадничке функције софтверских пакета и сарадничке веб-сервисе (нпр. Евиденција промена, коментари на документу или ресурсу, ознаке, историја промена и допринос у вики-алатима итд).
У стању је да даје и прима повратне информације.
Сарађује с другима на даљину. Користи друштвене медије у сврху сарадње са другима.
Ставова
Спреман је дели и сарађује са другима и функционише као део тима.
Тражи нове облике сарадње које нису нужно засновани на примарном односу лицем-у-лице.
Нивои спретности
А основни
Б средњи
Ц напредни
Сарађује са другима користећи традиционалне
технологије (нпр.
имејл)
Креира и дискутујео резултатимау сарадњи са другима користећи једноставне дигиталне алате.
Често и самоуверено користити неколико дигиталних
алата и
средстава за
сарадњу са другима да
би стварао и делио
ресурсе, знања и садржаје.
Намена апликација
Учење
А
Б
Ц
Ако
на курсу сарађује са другима у пројекту,
зна
да ће
технологија делотворно помоћи тај рад.
Ако
почне да ради у пројекту, креираће датотеку и поделити је са другима тако да
они могу да додају коментаре
и додају материјал.
Поставиће
документ у онлајн сараднички алат тако да и други могу да га измене и додају у њега своје датотеке, а систем
ће
га
обавестити о променама које су направљене.
Посао
А
Б
Ц
Ако
прави пројектни документ о финансијама у сарадњи са
другима
из предузећа,
зна да му
технологија може помоћи у томе.
У
нацртупројекта направио је документ о финансијама, и поделио са другима, тако да они могу да коментаришу и додају свој материјал.
У
предлогу пројекта направио је документ о финансијама, поставио га у сараднички веб-сервис тако да остали могу да га уређују и додају своје материјале, а
систем ће га обавештавати о променама
које други направе, тако да може да са
њима сарађује и синхроно ако жели.
Comments
Европски оквир за развој и разумевање дигиталних компет.