ОписИнтеракција путем разних дигиталних уређаја и апликација; разумевање диструбуције, успешног преноса и приказа дигиталне комуникације; разумевање одговарајућих начина комуницирања путем дигиталних средстава;
упућивање на различите формате комуникације; прилагођавање начина и стратегија комуникације специфичној публици. ПримериЗнања- Свестан је различитих дигиталних средстава комуникације (нпр. Имејл, чет, VoIP , видео-конференције, СМС-поруке)
- Зна како се поруке и електронска пошта чувају и приказују.
- Познаје функционалност неколико комуникацијских софтверских пакета.
- Зна које су предности и ограничења различитих средстава комуникације и разликује онај који му највише одговара у одређеном контексту.
Вештина- У стању је да пошаље имејл, напише блог -чланак, СМС-поруку
- У стању је да у контакту са вршњацима размени информације тако што комуницира путем неколико средстава (од слања имејла, до израде слајд-презентације).
- Процењује своју публику и прилагођава комуникацију према публици.
- У стању је да филтрира комуникационе поруке које прима (на пример сортира имејлове, одлучује кога ће да прати на микро-блоговима и друштвеним мрежама итд).
Ставова- Самоуверено и опуштено комуницира и изражава се путем дигиталних медија.
- Свестан је да кодекс понашања мора да одговара контексту.
- Свестан је ризика који носи онлајн комуникација са непознатим људима.
- Активно је укључен у онлајн комуникацију.
- Спреман је да изабере најприкладније средство комуникације у складу са сврхом.
| Нивои спретности А основни | Б средњи | Ц напредни | Комуницира са другима користећи основне карактеристике средстава комуникације (нпр. мобилни телефон, VoIP, чет, имејл. | Користи неколико дигиталних алата за интеракцију са другима користећи напредне функције комуникационих алата (нпр. мобилни телефон, VoIP, чет, имејл). | Ангажује се у коришћењу широког спектра алата за онлајн комуникацију (имејл, чет, СМС и инстант-поруке, блогови, микро-блогови). Усваја моделе и начине комуникације које највише одговарају одређеној сврси. Прилагођава формат и начин комуникације својој публици. Управља различитим врстама примљених коминикационих порука. |
Намена апликацијаУчење А | Б | Ц | Користи чет или форум
за дискусију за
комуникацију са другим ученицима на курсу. | Користи чет за
комуникацију са другим ученицима, а када је потребно може да модерира групу за ћаскање. По потреби користи VoIP за
разговор са другим
ученицима. | Користи неколико комуникацијских алата за
комуникацију са другим ученицима (мобилни телефон, VoIP, чет или имејл). Користи неколико функција VoIP -
када ради на пројекту са осталим ученицима: користи функцију дељења екрана, може да снима разговор и емитује га. Зна које средство комуникације да изабере,
у зависности од намене и величине публике. |
Посао А | Б | Ц | За
добављање туристичких аранжмана користи мобилни телефон и имејл да би комуницирао са другима. | Када
добавља
туристичке аранжмане користи мобилни телефон много, али такође користе имејл, и ВоИП да би комуницирао са неким људима. Уме да организује разговор са више учесника, користећи ВоИП | Када
путује користи неколико средстава комуникације (нпр. мобилни телефон, ВоИП, чет или имејл), може да организује састанак користећи различите могућности ВоИП, (датотеке, дељење
екрана, снимање разговора), уме
да покрене и модерира видео- конференција за удаљена места. Зна када да користи ВоИП, а када алате за видео-конференцију. |
|