Прикупљање,
обрада, разумевање и критичка процена информација
Примери
Знања
Анализира преузете информације.
Процењује медијске садржаје.
Просуђује валидност садржаја пронађених на интернету или у медијима, оцењује их и тумачи.
Разуме поузданост различитих извора.
Разуме онлајн и офлајн изворе информација.
Разуме да извори информација треба да буду проверени.
У стању је да информацију трансформише у знање.
Вештина
У стању је да изађе на крај са обиљем информацијама које се налазе пред корисницима.
Процењује корисности, правовременост, тачност и интегритет информација.
Упоређује, контрастира и интегрише информације из различитих извора.
Разликује поуздане информације од непоузданих извора.
Ставова
Препознаје да информације које налази се на интернету нису једине.
Критичан је према пронађеним информацијама.
Свестан је да су поједине земље, упркос глобализацији, више заступљени на интернету.
Свестан је да механизми и алгоритми претраживача нису нужно неутрални у приказивању информација.
Нивои спретности
А основни
Б средњи
Ц напредни
Зна
да нису поуздане
све онлајн информације.
Упоређује различите изворе информација.
Критичан је према информацијама које је нашао и проверава и процењује њихову валидност.
Намена апликација
Учење
А
Б
Ц
Нашао
је
неке
информације из различитих извора о друштву у 16. веку, али није сигуран како да суди о њиховој веродостојности
Нашао
је низ различитих извора о друштву у 16. веку, и погледао порекло материјала као начин да просуди њихову веродостојност.
Нашао
је низ различитих извора о друштву у 16. веку, погледао из ког извора потичу,
уклонио неке јер академска природа извора није јасна, а сам проверио детаље преко извора да види каква је њихова веродостојност.
Посао
А
Б
Ц
Ако
га замолите да
погледа продају појединих производа, неће бити сигуран колико су поузданедобијене бројке.
Ако
га замолите да
погледа продају појединих производа, проверио би изворе добијених бројки и тако да би имао представу јесу ли поуздани.
Ако
га замолите да
погледа продају појединих производа, проверио би изворе добијених бројки и стекао представу о њиховој поузданости. Оне које му се чине непоуздане проверио би с
колегама или
експертима.
Comments
Европски оквир за развој и разумевање дигиталних компет.