Може да одреди да ли су потребна и безбедна расположива дигитална средства, да ли су ефикасна и исплатива у поређењу са другим средствима.
Има целовиту менталну представу о томе како свет функционише на мрежи.
Разуме технологије које користи на нивоу који је довољан за поспешивање добре куповне одлуке, нпр. о уређајима или интернет-услугама.
Разуме утицај рачунара и електронских уређаја на животну средину и како да им продужи животни век рециклирајући неке њихове делове (на пример мењањем тврдих дискова).
Вештина
Користи дигиталне услуге, али не зависи потпуно од њих (није беспомоћан без њих).
Зна како да дигиталну опрему користи финансијски ефикасно и штедећи време.
Ставова
Има позитиван и реалан став став према користима и ризицима које доноси ИКТ.
Разуме да дигитално окружење може да се користи за добре и лоше ствари - зависи од тога како ћемо га користити и која правила примењивати јер је свестан еколошких питања у вези са коришћењем дигиталних технологија.
Нивои спретности
А основни
Б средњи
Ц напредни
Предузимаосновне мере за уштеду енергије.
Разуме
позитивне и негативне аспекте коришћења технологије које се одражавају на животну
средину.
Има утемељен став о утицају технологија на свакодневни живот, онлајн потрошњу и животну средину.
Намена апликација
Учење
А
Б
Ц
Не штампа све чланке да би припремио испит, прво прочита сажетак да види да ли је то
заиста релевантно.
Доноси
одлуке да користи технологију или да користи нетехнолошка решења у зависности
од тога шта мање негативно утиче на планету.
Не
купује нови уређај за учење (пример: лаптоп, е-читач) под утицајем вршњака ако су стари уређаји још
увек добри и у функцији.
Посао
А
Б
Ц
Искључује свој рачунар када напусти канцеларију.
Разуме да нови уређаји који су му потребни за рад могу да имају лош утицај на животну
средину.
Истражује најбоље доступне технолошке уређаје и софтвер пре него што затражи да му се опрема за рад промени.
Comments
Европски оквир за развој и разумевање дигиталних компет.