Претражи овај сајт
О акцији
Ресурси
Контакт
Дигитална интелигенција
Дигитално држављанство
Дигитална компетенција
Дигиталне потребе
Неписмен - писмен - флуентан
ДИГИКО акција
Мапа сајта
Европски оквир за развој и разумевање дигиталних компетенција
>
IV Безбедност
>
4.1. Заштита уређаја
Опис
З
аштит
а
у
ређај
а
и разуме
вање
онлајн ризик
а
и претњ
и; познавање мера
безбедности и сигурности
.
Примери
Знања
Зна да постоји неколико ризика везаних за коришћење технологија.
Зна за важеће и актуелне стратегије за избегавање ризика.
Разуме ризике које носи коришћење мреже.
Вештина
Уме да инсталира анти-вирус.
У стању је да предузме мере да би смањио ризик од преваре помоћу лозинке.
У стању је да заштити различите уређаје од претњи у дигиталном свету (малваре, вируси и сл).
Ставова
Има позитиван, али реалан став према користима и ризицима у вези са онлајн технологијама.
Нивои спретности
А основни
Б средњи
Ц напредни
К
орист
и
основне
мере да
би заштити
о
своје уређаје (на пример: анти-вирус
не програме
, лозинке)
.
Зна како да заштити своје дигиталне уређаје, ажурира своје безбед
о
носне стратегије.
Често ажурира своје безбедоносне стратегије. Предузима неопходне мере када је уређај у опасности.
Намена апликација
Учење
А
Б
Ц
Зна
да
школа рачунара мора да има добар антивирусни
програм
, јер многи
ученици
користе интернет на истом рачунару
.
А
ко приступа интернету
у школи на свом уређај, у користећи
бесплат
а
н
вај-фај
, увек се труди да обезбеди свој приступ (помоћу
VPN
).
К
ористи различите лозинке за приступ школск
им рачунарима
и услуга
ма
и често мења своје лозинке
.
Посао
А
Б
Ц
Има јаку лозинку на
св
ом
рачунару у
канцеларији, тако да само
он може да му
приступи
.
Ако инсталира софтвер са интернета на
свој
радн
и
рачунар, користи услуге
којима може да скенира датотеке на мрежи.
Када
за размену
кори
сти
услуг
е
дигиталних остава (у облаку), шифрује
датотеке са нај
поверљивијим радним
информацијама.
Comments
Европски оквир за развој и разумевање дигиталних компет.
I Информације
1.1. Претраживање, филтрирање
1.2. Вредновање информација
1.3. Складиштење и преузимање
II Комуникација
2.1. Интеракција путем технологије
2.2. Дељење информација и садржаја
2.3. Ангажовање у онлајн држављанству
2.4. Сарадња путем дигиталних канала
2.5. Интернет етикеција
2.6. Управљање дигиталним идентитетом
III Креирање садржаја
3.1. Развој садржаја
3.2. Интегрисање и конструисање
3.3. Ауторска права и лиценце
3.4. Програмирање
IV Безбедност
4.1. Заштита уређаја
4.2. Заштита личних података
4.3. Заштита здравља
4.4. Заштита животне средине
V Решавање проблема
5.1. Решавање техничких проблема
5.2. Препознавање потреба и технолошки одговори на њих
5.3. Иновативност и креативно коришћење технологије
5.4. Препознавање "празнина"
Европски оквир дигиталних комп. за образовне установе
I Пракса лидерства и управљања
I а. Мисија, визија и стратегија
I б. План имплементације
I в. Управљање и надзор
II Пракса наставе и учења
II а. Унапређење и праћење
II б. Педагошке улоге и приступи
III Професионални развој
IV Пракса оцењивања
IV а. Врсте оцењивања
IV б. Информално и неформално учење
IV в. Анализа постигнућа
V Садржаји и курикулум
V а. Дигитални садржаји
V б. Редизајниран план и програм
VI Сарадња и умрежавање
VI а. Умрежавање и размена
VI б. Комуникација
VI в. Партнерство
VII Инфраструктура
VII а. Физички и виртуелни простори
VII б. Дигитална инфраструктура
УНЕСКО-ов оквир ИКТ компетенција за наставнике
1. МОДУЛ Разумевање ИКТ у образовању
2. МОДУЛ Наставни план и програм и процена
3. МОДУЛ - Педагогија
4. МОДУЛ - ИКТ
5. МОДУЛ - Организација и администрација
6. МОДУЛ - Професионални развој наставника